Típusai képes leírás - Gitár.tlap.hu
részletek »

Típusai - Gitár.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: gitar.tlap.hu » Típusai
Keresés
Találatok száma - 5 db
A tömör testű elektromos gitár

A tömör testű elektromos gitár

A tömör testű elektromos gitár: Az elektromos gitár története az 1930-as években a pick-up, vagyis a hangszedő feltalálásával kezdődött, amely Paul Gibson nevéhez fűződik. A hangszedő nem más, mint egy kis teljesítményű elektromágnes, melyben a húrok rezgései áramot indukálnak.

A folk, western gitár

A folk, western gitár

Az akusztikus gitárok két fő nagy csoportja a sík és a domború fedlappal készült gitárok. A sík fedlapos gitárok története a 19. század végén ketté ágazott. A manapság klasszikus, vagy flamenco gitárnak nevezett hangszerek mellett egy új, az addigi hagyományokkal részben szakító, új igényeket kielégítő gitártípus jött létre. Ezeket nevezzük folk vagy western gitároknak.

Optek Fretligh

Optek Fretligh

Optek Fretlight USB - LED-es gitár - Tanuljunk gitározni, méghozzá igazi gitárral, USB porton keresztül. Az Optek gitárjával az alapvető akkordfogásokat könnyedén eltanulhatjuk, mivel ez a gitár nemcsak hangszer, hanem tanár is egyben.

Elektromos gitár

Elektromos gitár

Az elektromos gitár egy kordofon, azaz húros, pengetős hangszer. Ezen belül egy gitártípus, ahol a pengetett hang megszólaltatása egy elektromos eszköz (hangszedő) segítségével történik, szemben az akusztikus gitárokkal, ahol a hangot maga a gitár rezgőteste hozza létre. Az elektromos gitár feltalálása, azaz már az 1950-es évek eleje óta szinte minden könnyűzenei együttes elengedhetetlen hangszere. Elterjedése nagyban hozzájárult a rockkultúra kialakulásához, így napjainkra az egyik legnépszerűbb hangszerré vált.

Warr-gitár

Warr-gitár

A Warr-gitár egy 10, 12, 15 vagy ritkán több húros érintőgitár. Mark Warr, egy hangszer, főleg gitár, illetve húros hangszer készítésével foglalkozó művész fejlesztette ki. Lényege, hogy pengetés helyett csak a húrok érintésével, finom ütögetéssel szólaltatjuk meg az egyes hangokat. A rajta történő játékhoz csak egy ujjra van szükség egy hang megszólaltatásához - szemben a hagyományos gitárral, ahol kettőre: egy ujj a hang lefogásához, egy pedig a húr pengetéséhez. Így a két kéz minden ujját egyszerre lehet használni játékkor. Ez lehetővé teszi több mint egy szólam játszását egyidejűleg, vagy lehetőséget ad arra, hogy megosszuk a játékot a két kéz ujjai között.