Minden ami a hangszerrel kapcsolatos képes leírás - Gitár.tlap.hu
részletek »

Minden ami a hangszerrel kapcsolatos - Gitár.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: gitar.tlap.hu » Minden ami a hangszerrel kapcsolatos
Keresés
Találatok száma - 21 db
Torres

Torres

A mester, aki a szakirodalom szerint kísérletező kedvű gitárkonstruktor volt, olyan szellemi örökséget hagyott ránk, melynek hangjai a műhelyemben nemrég megszólaltak. Kissé eltérve tankönyvekben leírtakkal és az ott közölt arányokat átlépve a Torres által hátrahagyott rajzok alapján, annak pontos méretei szerint építettem ezt a hangszert. E kísérletbe némi készpénzt és több havi munkát öltem, mire a tervezéstől a megszólaltatásig eljutottam. Kijelenthetem azonban, hogy nem bántam meg.

Minden ami gitár

Minden ami gitár

Atos vagyok, szegedi szólógitáros. Ezen az oldalon mindent közre szeretnék tenni ami a gitárokkal kapcsolatos: Várlom hozzászólásaitokat a fórumon és a chat-en. Ha ötletetek van, hogy mivel lehetne szinesíteni az oldalt akkor írjatok.

Gitárhangtechnika

Gitárhangtechnika

Ismét eltelt egy esztendő és örömmel jelenthetem, hogy igen sikeres évünk volt. Mindez köszönhető olvasóink kitartó látogatásainak és partnereink jóvoltából a nagyszerű hangszereknek, amikről írhattunk. Külön öröm számunkra, hogy 2007-ben csatlakozott a partnereink közé a Roland East-Europe. Voltak kényszerű változások is. A kezdetben oly népszerű üzenő falon és a fórumon megjelentek az obszcén gyalázkodó megjegyzések, kihasználva, hogy nem volt moderátorunk. Bíztunk abban, hogy a gitáros kultúrkört szolgáló weblapban nincs szükség moderátorra, azonban az élet sajnos azt bizonyította, hogy mindig akadnak, akik a sikerélményt mások gyalázása és a lap befeketítése által szerzik. Ez volt az oka, amiért megszüntettük a fórumot. A látogatottságunkat szerencsére egyáltalán nem befolyásolta ez a kényszerű lépés.

Gitár

Gitár

A gitár (nemzetközi szó a spanyol guitarra-ból, ez pedig - arab közvetítéssel - a görög kithara-ból, görög lantféleség) a húros hangszerek, ezen belül a pengetős hangszerek csoportjába tartozó hangszer. Megszólaltatása pengetővel, illetve ujjal történik. Általában hat húros, ezek hangolása E-A-d-g-h-e'. Mint láthatjuk, ezen húrok nagy része kvart távolságra van egymástól, kivétel: g-h, ami nagyterc, így a gitáros több mint három oktáv hangterjedelem fölött rendelkezik.

Gitár, lant

Gitár, lant

A gitár 6 húros pengetőhangszer, sík fedőlappal és hátlappal, ívelt kávákkal. A lant alapesetben 6 húrpáros (csak a legvékonyabb húr szimpla), sík fedőlappal, hajlított dongákból álló domború testtel. Mindkettőnek kromatikus fogólapja van, amelyen a húrozatra merőleges irányú érintőkre (bundokra) lehet leszorítani a húrokat. A gitár szokásos hangolása: E A d g h e', a lanté pedig: G c f a d' g'. A gitáron tehát a g-h között, a lanton az f-a között van egy-egy nagyterc, a többi húrköz tiszta kvart.

A klasszikus és a flamencogitár

A klasszikus és a flamencogitár

A gitár a 19. században alakult át a manapság klasszikus gitár nevű hangszerré. Fejlődésében a legjelentősebb szereplő Antonio De Torres spanyol hangszerkészítő volt. Az 1800-as években kezdett az öt hangra hangolt európai gitár hat szimpla húrossá alakulni. Az első hathúros gitárok kis testűek voltak, belül keresztmerevítőkkel. Torres kezdett el nagyobb testű, szélesebb ugyanakkor könnyű gitárokat építeni, kialakítva azt a merevítőrendszert, ami a legalkalmasabb a spanyol gitár készítéshez. Torres gitárjai nagyobb hangterjedelemre voltak képesek, különösen a basszus fekvésben. Elképzelései alapján készülnek azóta is a klasszikus gitárok.

Pengetős hangszerek notációi

Pengetős hangszerek notációi

A többszólamú játékra legkedveltebbek és legalkalmasabbak alapvetően a pengetős (lant, gitár) és a billentyűs (orgona, virginál, csembaló) hangszerek voltak. A notáció fejlesztése is ezekhez kapcsolódott. A menzurális lejegyzés a dallamvonalat a hangok elhangzásának időrendjében, horizontálisan (vízszintesen), szólamonként külön-külön rögzítette. A hangszeres kíséretben, vagy a szólódarabokban a zenész számára a helyes együtthangzás (a harmónia) érdekében a különböző szólamokban elhangzó hangok meghatározott, azonos időben történő lejátszása vált elsősorban fontossá.

A gitár

A gitár

A gitár a húros hangszerek, ezen belül a pengetős hangszerek családjába tartozik. Megszólaltatása pengetővel, valamint az ujjakkal történik. A gitárok általában hat húrosak, ezek hangolása E, A, d, g, h, e. A gitár húrok nagy része kvart távolságra van egymástól, kivétel a g-h, ami nagyterc, így a gitáros több mint három oktáv hangterjedelmet használhat.

Gitár II.

Gitár II.

Huros hangszer, mely eredetileg 3-4 huros volt, keskeny, hosszukás alakkal; a mult sz. végén hurjainak száma hatra, majd hétre is emelkedett. A mai G. alakját két egyforma félkörü mindkét oldalról bevágásos hangfenék képezi, mintegy öt ujjnyi vastagságban. A felső hangfenék közepén kerek nyilással bir, melyen keresztül vonulnak a hurok, fekete ébenfából készült hangfogóra támaszkodva, mely számos hangmércére van elosztva. A hat huros G. három legvastagabbjai (a legmélyebbek) sodronyozottak, mig a többi három közönséges bélhur, mint a hegedünél, violánál v. cellónál. A szabad hurok közül négy van negyedközre és kettő harmadközre hangolva, következő kiindulás és beosztással, u. m. E. Á. d. g. h és c1. kezelése mind a két kézzel történik. A játszó a hangszertestet v. az ölében tartja (ha ül), v. nyakába akasztva, oldalt a melléhez szorítja; balkeze ujjaival a mércefán nyomja le a hurokat s jobb kezének kis ujjával a felső hangfenékre támaszkodva, a többivel a hurokat pengeti a kerek-nyilás felett. Természetének leginkább megfelelnek az arpeggio-fogások, és a kiséretül szolgáló harmoniák egymásutánja. Hangtestéhez finomul készített fenyőfa-hasábok szükségesek; a G.- gyártás ipara leginkább Csehországban és Tirolban virágzik, honnan évenkint ezer- és ezerszámban kerülnek a világpiacra.

Hirdetés
Gitár Kották

Gitár Kották

A minap voltam kirándulni népekkel akik nem a volt osztálytársaim voltak, és volt nálam gitár is. Ami történt, az az, hogy rá kellett döbbennem, hogy a tábortűzi repertoárom legalább 10, de inkább 30 éve kiment a divatból. Ez nem azt jelenti, hogy abba kell hagynom a gitározást, csupán szükségessé vált az anyag bővítése olyan számokkal, amik megfelelnek azoknak, akik már nem a 'szocializmus gyermekei', és pl az Illés-féle számoknak nem csak hogy nem tudják a szövegét, de nem is hallották őket soha.

Magyar Gitár magazin

Magyar Gitár magazin

No, nem teljesen új kiadványról van szó, hanem a Zenész magazin különszámáról. Habár a kezdetektől előfizetője voltam ennek a lapnak, már jó ideje nem veszem, olvasom, mert a jelenlegi tartalma, formája nem ragad magával.

Új Guitar Hero

Új Guitar Hero

Új Guitar Hero - új gitár. Ezt már megszokhattuk az elmúlt évek alatt. Olvashattunk már az új plasztik hangszer újdonságairól, ám most összehasonlíthatjuk a szinte tökéletes World Tour gitárral. A két gitár alapjaiban véve teljesen ugyanaz, ez nem utolsó sorban a RedOctane-nek kisebb költségeket jelent(ett), ezért is maradtak a Schecter-szerű formánál. Az előlapot lecserélték egy piros színű, csillogó pelyhekkel díszített darabra, mely sajnos nem éppen úgy csillog a valóságban, mint ahogy a promóciós képeken. Az előlap aljára egy fehér koptatólap is került, mely hasonlít a Fender Stratocaster és Precision Bass gitárokéra. A hangulókulcsokat imitáló műanyag pöckök króm színűek lettek.

Csepei: A gitár évezredei I-II.

Csepei: A gitár évezredei I-II.

Képes gitár és húroshangszertörténelem az ókortól napjainkig. A hangszerek történetének kutatásához a régészet és a néprajzi kutatások nyújtanak segítséget. Képes gitár és húroshangszertörténelem az ókortól napjainkig. A hangszerek történetének kutatásához a régészet és a néprajzi kutatások nyújtanak segítséget.

Hogyan hangoljuk be?

Hogyan hangoljuk be?

Nem csupán a kezdő gitárosoknak kell tudniuk hangolni. Erre az egészen egyszerű lépésre mindenképpen szükség van, ha nem akarjuk, hogy hangszerünk totálisan hamisan muzsikáljon. A gitárt általában felülről a második húron hangoljuk be, ez az "A" hang. Ezt a bizonyos "A" hangot egészen egyszerűen meg lehet szerezni - nem is gondolná az ember! A legegyszerűbb mód, ha keresünk egy teljesen hétköznapi vonalas telefont, ennek felemeljük a kagylóját, és az abból jövő tárcsa hang lesz az a hang, amit keresünk. Ha bármilyen oknál fogva ilyet nem tudnál előszedni, akkor szinte bármelyik midi programmal egyszerűen elő lehet csalni amit keresel. A legjobb persze, ha van egy hangológéped, de ilyet, főleg a kezdeti gitáros időkben, még nehezebb lesz találni.

Játékhagszerek - Minimaxshop

Játékhagszerek - Minimaxshop

Gyermekhangszerek a minimaxshop.eu webáruházban! Gitárok, dobok, szintetizátorok egyaránt kaphatók. Látogasson el honlapunkra és tekintse meg kínálatunkat a Minimax, Cartoon Network, Nickelodeon és Disney Channel műsoraiból ismert szereplők termékeiből. Rendelését leadhatja a minimaxshop.eu oldalon vagy hívja a 3670/ 6355 218-as telefonszámot. Személyes átvétel Vácon!

Szűcs Dávid

Szűcs Dávid

A gitár a világ egyik legnépszerűbb hangszere, popkultúrára gyakorolt hatása megkérdőjelezhetetlen. A gitar-gitarakkordok.com bemutatja az alapokat, akkordokat, a hangolást, hasznos tanácsokat ad kezdő és haladó gitárosok számára. Megtudhatjuk hogy érdemes gitárt vásárolni, illetve tanulni, emellett eladó hangszerekre is lelhetsz. Videók, képek, tabok - minden ami kell! Facebook-on is like-olhatod oldalunkat. Minden, ami gitár!

Gitár zenészek figurái

Gitár zenészek figurái

Gitáros figurák és más gyűjtői figuraérdekességek, játékok Fantasmania Figura- Játékboltban! Máshol nem kapható figura figurák és ritkaságok is megbújnak kínálatunkban, korlátozott példányszámban. A jobb informálódás érdekében a figurákat szöveges leírással és saját készítésű fotókkal töltjük föl (katalógusképek helyett). Rendszeres frissítésekkel és változó akciókkal, kedvezményekkel igyekszünk vevőink kedvében járni! Budapesti személyes átvétel vagy Postázás Országosan. Zene, Mozi, Képregény, Pankráció alapú figurák kicsiknek és nagyoknak egyaránt!