Gitár linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között
részletek »

Gitár képes leírás

Képes leírás

Itt vagy: gitar.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 82 db
Klasszikus gitár információs lap

Klasszikus gitár információs lap

A Klasszikusgitár Információs Lap internetes oldal 1999-ben indult azzal a céllal, hogy a magyar klasszikusgitáros és lantos közösséget érdekes, fontos információkkal lássa el. Az oldal hírt ad a fontos eseményekről (fesztiválok, versenyek, koncertek), bemutatja a magyar pengetős élet képviselőit, a megjelent magyar pengetős lemezeket, zeneszerzőket valamint a témával kapcsolatos tanulmányokat, riportokat, kiadványokat. Egy helyen igyekszik összegyűjteni olyan ingyenesen letölthető kotta és képi anyagot, mely hozzájárul a hangszer kultúrájának bemutatásához és jól használható adatbázisként szolgál a hangszert tanulóknak és tanároknak, előadóknak egyaránt.

Dávid gitáros honlapja

Dávid gitáros honlapja

Ez a weboldal azért készül, hogy mások is megszeressék ezt a csodálatos és egyedülálló zenei instrumentumot: a klasszikus gitárt, amely sokak szerint a legérzékenyebb és legérzékibb hangszer, s a mai gitártípusok közül a legrégebbi.

Torres

Torres

A mester, aki a szakirodalom szerint kísérletező kedvű gitárkonstruktor volt, olyan szellemi örökséget hagyott ránk, melynek hangjai a műhelyemben nemrég megszólaltak. Kissé eltérve tankönyvekben leírtakkal és az ott közölt arányokat átlépve a Torres által hátrahagyott rajzok alapján, annak pontos méretei szerint építettem ezt a hangszert. E kísérletbe némi készpénzt és több havi munkát öltem, mire a tervezéstől a megszólaltatásig eljutottam. Kijelenthetem azonban, hogy nem bántam meg.

Minden ami gitár

Minden ami gitár

Atos vagyok, szegedi szólógitáros. Ezen az oldalon mindent közre szeretnék tenni ami a gitárokkal kapcsolatos: Várlom hozzászólásaitokat a fórumon és a chat-en. Ha ötletetek van, hogy mivel lehetne szinesíteni az oldalt akkor írjatok.

Gitárhangtechnika

Gitárhangtechnika

Ismét eltelt egy esztendő és örömmel jelenthetem, hogy igen sikeres évünk volt. Mindez köszönhető olvasóink kitartó látogatásainak és partnereink jóvoltából a nagyszerű hangszereknek, amikről írhattunk. Külön öröm számunkra, hogy 2007-ben csatlakozott a partnereink közé a Roland East-Europe. Voltak kényszerű változások is. A kezdetben oly népszerű üzenő falon és a fórumon megjelentek az obszcén gyalázkodó megjegyzések, kihasználva, hogy nem volt moderátorunk. Bíztunk abban, hogy a gitáros kultúrkört szolgáló weblapban nincs szükség moderátorra, azonban az élet sajnos azt bizonyította, hogy mindig akadnak, akik a sikerélményt mások gyalázása és a lap befeketítése által szerzik. Ez volt az oka, amiért megszüntettük a fórumot. A látogatottságunkat szerencsére egyáltalán nem befolyásolta ez a kényszerű lépés.

Hirdetés
Gitár

Gitár

A gitár (nemzetközi szó a spanyol guitarra-ból, ez pedig - arab közvetítéssel - a görög kithara-ból, görög lantféleség) a húros hangszerek, ezen belül a pengetős hangszerek csoportjába tartozó hangszer. Megszólaltatása pengetővel, illetve ujjal történik. Általában hat húros, ezek hangolása E-A-d-g-h-e'. Mint láthatjuk, ezen húrok nagy része kvart távolságra van egymástól, kivétel: g-h, ami nagyterc, így a gitáros több mint három oktáv hangterjedelem fölött rendelkezik.

Gitár, lant

Gitár, lant

A gitár 6 húros pengetőhangszer, sík fedőlappal és hátlappal, ívelt kávákkal. A lant alapesetben 6 húrpáros (csak a legvékonyabb húr szimpla), sík fedőlappal, hajlított dongákból álló domború testtel. Mindkettőnek kromatikus fogólapja van, amelyen a húrozatra merőleges irányú érintőkre (bundokra) lehet leszorítani a húrokat. A gitár szokásos hangolása: E A d g h e', a lanté pedig: G c f a d' g'. A gitáron tehát a g-h között, a lanton az f-a között van egy-egy nagyterc, a többi húrköz tiszta kvart.

A tömör testű elektromos gitár

A tömör testű elektromos gitár

A tömör testű elektromos gitár: Az elektromos gitár története az 1930-as években a pick-up, vagyis a hangszedő feltalálásával kezdődött, amely Paul Gibson nevéhez fűződik. A hangszedő nem más, mint egy kis teljesítményű elektromágnes, melyben a húrok rezgései áramot indukálnak.

A klasszikus és a flamencogitár

A klasszikus és a flamencogitár

A gitár a 19. században alakult át a manapság klasszikus gitár nevű hangszerré. Fejlődésében a legjelentősebb szereplő Antonio De Torres spanyol hangszerkészítő volt. Az 1800-as években kezdett az öt hangra hangolt európai gitár hat szimpla húrossá alakulni. Az első hathúros gitárok kis testűek voltak, belül keresztmerevítőkkel. Torres kezdett el nagyobb testű, szélesebb ugyanakkor könnyű gitárokat építeni, kialakítva azt a merevítőrendszert, ami a legalkalmasabb a spanyol gitár készítéshez. Torres gitárjai nagyobb hangterjedelemre voltak képesek, különösen a basszus fekvésben. Elképzelései alapján készülnek azóta is a klasszikus gitárok.

Hirdetés
A folk, western gitár

A folk, western gitár

Az akusztikus gitárok két fő nagy csoportja a sík és a domború fedlappal készült gitárok. A sík fedlapos gitárok története a 19. század végén ketté ágazott. A manapság klasszikus, vagy flamenco gitárnak nevezett hangszerek mellett egy új, az addigi hagyományokkal részben szakító, új igényeket kielégítő gitártípus jött létre. Ezeket nevezzük folk vagy western gitároknak.

Optek Fretligh

Optek Fretligh

Optek Fretlight USB - LED-es gitár - Tanuljunk gitározni, méghozzá igazi gitárral, USB porton keresztül. Az Optek gitárjával az alapvető akkordfogásokat könnyedén eltanulhatjuk, mivel ez a gitár nemcsak hangszer, hanem tanár is egyben.

Pengetős hangszerek notációi

Pengetős hangszerek notációi

A többszólamú játékra legkedveltebbek és legalkalmasabbak alapvetően a pengetős (lant, gitár) és a billentyűs (orgona, virginál, csembaló) hangszerek voltak. A notáció fejlesztése is ezekhez kapcsolódott. A menzurális lejegyzés a dallamvonalat a hangok elhangzásának időrendjében, horizontálisan (vízszintesen), szólamonként külön-külön rögzítette. A hangszeres kíséretben, vagy a szólódarabokban a zenész számára a helyes együtthangzás (a harmónia) érdekében a különböző szólamokban elhangzó hangok meghatározott, azonos időben történő lejátszása vált elsősorban fontossá.

Budai Gitáriskola

Budai Gitáriskola

A 2009-es tanévben új szakokkal bővül az iskola. A gitárszekció mellett minden érdeklődőt sok szeretettel vár a basszusgitár, fuvola, szaxofon és magánének szak. A Budai Gitáriskola hétfőtől péntekig délelőtti és délutáni szabad időpontokra várja a gitározni vágyók jelentkezését!

Django Reinhardt

Django Reinhardt

A gitáriskola publikált változata főleg a kezdő manouche - gitárosokat célozza meg. A célom az volt, hogy az érdeklődő alapszintű betekintést kapjon a manouche - gitártechnikába. Ezidáig magyar nyelven erre nem volt lehetőség. Az alapvető ritmusfajták ismertetése mellett, a módszertan a megfelelő szólótechnika elsajátítására van kiélezve. A helyes pengetés a technikai megközelítés alapvető eleme.

Párkányi Zoltán flamenco gitáros

Párkányi Zoltán flamenco gitáros

A flamenco az Andalúziában élő cigányok által a 18-19. században elterjesztett népzenei és táncstílusokra alkalmazott gyűjtőfogalom. Legősibb formája az ének (cante), amihez hangszeres kíséret (toque) és tánc (baile) kapcsolódhat. A flamenco az élet tükre, a teljes emberre hatást gyakorol: viselkedésében, életfelfogásában, öltözködésében, szerepmintáiban, teljes valójában érzékelhető a hatása. Mindenki aki érzi, mindenki aki átéli részt kap világából. A nép az éneken, a gitárjátékon és a táncon keresztül máig őrzi a "flamenco esszenciát", a flamenco szabályait, törvényeit.

Gitároktatás

Gitároktatás

Gitár-, basszusgitár-tanuláshoz van néhány fontos alapfeltétel. Az első és a legfontosabb, hogy legyen hozzá kedved! Gondolom, ez megvan! A következő, hogy szükséged van egy hangszerre. Ha ezzel kapcsolatban bizonytalan vagy, hogy milyet vegyél, hol vegyed stb., kérlek, hívj fel, igyekszem tanácsot adni. Végül, de nem utolsó sorban kell egy kis szorgalom! Fontos, hogy az órák jó hangulatban, kellemes légkörben teljenek. Ennek érdekében mindent megteszek.

Muszty-Dobay

Muszty-Dobay

Muszty-Dobay honlap, A Muszty-Dobay honlapon megtalálhatsz mindent, ami a gitározáshoz és a szerzőpároshoz kapcsolódik! A Gitáriskola és a Csalamádé könyvek mellett rádiójátékainkról, hanglemezeinkról, oktatókazettáinkról és CD-inkről is találhatsz információt .