Klasszikus képes leírás - Gitár.tlap.hu
részletek »

Klasszikus - Gitár.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: gitar.tlap.hu » Klasszikus
Keresés
Találatok száma - 3 db
Klasszikus gitár információs lap

Klasszikus gitár információs lap

A Klasszikusgitár Információs Lap internetes oldal 1999-ben indult azzal a céllal, hogy a magyar klasszikusgitáros és lantos közösséget érdekes, fontos információkkal lássa el. Az oldal hírt ad a fontos eseményekről (fesztiválok, versenyek, koncertek), bemutatja a magyar pengetős élet képviselőit, a megjelent magyar pengetős lemezeket, zeneszerzőket valamint a témával kapcsolatos tanulmányokat, riportokat, kiadványokat. Egy helyen igyekszik összegyűjteni olyan ingyenesen letölthető kotta és képi anyagot, mely hozzájárul a hangszer kultúrájának bemutatásához és jól használható adatbázisként szolgál a hangszert tanulóknak és tanároknak, előadóknak egyaránt.

Dávid gitáros honlapja

Dávid gitáros honlapja

Ez a weboldal azért készül, hogy mások is megszeressék ezt a csodálatos és egyedülálló zenei instrumentumot: a klasszikus gitárt, amely sokak szerint a legérzékenyebb és legérzékibb hangszer, s a mai gitártípusok közül a legrégebbi.

Klasszikus gitár - Wikipédia

Klasszikus gitár - Wikipédia

A klasszikus gitár vagy spanyol gitár a húros, pengetős hangszerek családjába tartozik. A gitárnak ez a válfaja a 19. század folyamán nyerte el ma ismert formáját, elsősorban spanyol hangszerkészítők munkájának eredményeként. Ez az a hangszerváltozat, amelyen klasszikus zenét játszanak, de sok ország népzenéjének, társasági zenéjének is fontos kelléke, és napjaink könnyűzenéjében, műkedvelő muzsikálásában is fontos szerepet kap. Jellemzően minden gitár fogólapos pengetős hangszer, dobozszerű felépítésű, kávával összekötött tetővel és hátlappal rendelkezik, nyaka a testtől élesen elkülönül, hathúros, melyeket kvartokra (és nagytercre) hangolnak. A klasszikus gitárt a többi gitárféleségtől megkülönböztető legfontosabb jegye, hogy húrjai nem fémből, hanem bélből, vagy újabban ahhoz hasonló tulajdonságú szintetikus vagy más, a fémeknél kisebb sűrűségű anyagból készülnek. A húrok viszonylag nagyobb átmérője, ugyanakkor kisebb feszítettsége a hangszer konstrukciójára, játékmódjára is kihat. A klasszikus gitárt nem pengetővel, hanem a kéz négy ujjával, körömmel vagy ujjbeggyel pengetik, így a ritmikus akkordjáték (rasgueado) mellett - a klasszikus koncertzene igényeinek megfelelően - többszólamú dallamjátékra (punteado) is alkalmas.